Normativa de la titulació
- ECTS: 14
- Unitat temporal: C1, S1 i S2
- Requisits: Cap
Documents de pràctiques
- Pràctiques [dossier 2025/2026]
- Annex 1: Projecte formatiu (3 còpies: estudiant, centre de pràctiques i universitat)
- Annex 2: Avaluació tutor universitat
- Annex 3: Avaluació tutor centre de pràctiques
Centres de pràctiques
- Carta d'acceptació del centre: [català] [castellà]
- Llistat de centres de pràctiques 2025-26
Competències
Sistemes d'avaluació
Recau en els tutors que té assignats l’estudiant (el del centre i el de la universitat). Es donarà una única qualificació desprès d’aplicar criteris de valoració de l’activitat de l’estudiant al centre de pràctiques, de la carpeta d’aprenentatge i del document de síntesis del pràcticum. Per superar el Pràcticum cal obtenir una valoració positiva en:
- L’informe d’avaluació del professorat tutor de la Universitat (50%).
- L’informe d’avaluació del professorat tutor del centre (50%).
Les qualificacions del Pràcticum són numèriques de 1 a 10.
El tutor/a d’universitat assignarà la seva qualificació en base als indicadors especificats al dossier de pràctiques annex3.
El tutor d’universitat assigna la seva qualificació tenint en compte dos grans àmbits:
a) La qualitat de les produccions de l’estudiant en la carpeta d’aprenentatge (80% ). En aquestes produccions s’ha d’observar un alt grau de reflexió sobre l’actuació docent de l’estudiant
b) La qualitat de la participació i aportació de l’estudiant en les sessions de tutoria en la Universitat (20%).
El tutor/a del centre de pràctiques avaluarà les competències professionals (tècnica, metodològica, participativa i personal) de l’alumne tal i com es presenten en dossier de pràctiques annex 3.
Activitats formatives
- Preparar les actuacions a realitzar.
- Elaborar els materials necessaris per al desenvolupament de l’activitat en grups concrets, així com en la col·laboració amb el/la seu/va tutor/a en aquelles activitats que li siguin proposades.
- Portar a terme les actuacions previstes.
- Continuar participant en la vida de l'organització que l'acull i en aquelles activitats que s’acordi amb el tutor de centre.
- Observar, recollir informació i analitzar l’activitat del psicopedagog, psicòleg o pedagog de l’organització.
A més, en el procés de pràctiques l’estudiant cal generar documents que donen fe de l’aprenentatge mitjançant descripcions, l'anàlisi dels propis processos d’aprenentatge; transferències personals, professionals o acadèmiques relacionades amb les competències desenvolupades.
Aquest documents s’organitzen en 3 carpetes al campus virtual:- Carpeta de Portfoli (10 evidències): diaris reflexius, notes de camp o de laboratori, graelles d’observació, gravacions de vídeos o d’àudio, fotografies...
- Carpeta d'Annexos: Presentació del projecte formatiu.
- Carpeta Avaluació: Redacció de la síntesi final o memòria integradora de tots els aprenentatges realitzats durant els mesos de pràctiques i avaluacions finals.
Continguts
- Característiques del centre de pràctiques.
- Pla de formació continuada.
- Paper professionalitzador del professor.
- Els recursos per una actuació de qualitat: TICs, xarxes d'informació, etc.
- Propostas innovadores per la millora del procés d'ensenyament i aprenenetatge.
- La tutoria: professors, pares i alumnes.
- Projectes de centre.
- Autoevaluació de l'actuació com professional a un centre de pràctiques.
- Pel cas de l'orientació psicopedagògica i professional:
- Models i tècniques d'intervenció psicopedagògica.
- Pla d'intervenció psicopedagògica.
- Informe tècnic de la intervenció: seguiment i avaluació.