Perfil de l'estudiantat
Les titulacions prèvies considerades més idònies per a matricular-se al Màster en Psicopedagogia són les següents:
- Graduat/a en Educació Infantil, en Educació Primària, en Pedagogia, en Psicologia, accés directe.
- Titulacions vinculades a la docència com grau d’Educació Social, de Treball Social, accés amb petits complements de formació.
- Altres titulacions, accés amb complements de formació en funció de l’àmbit d’on provenen.
Requisits d’accés i criteris d’admissió per a futurs estudiants
Titulacions d'accés directe:
- Graduats en Pedagogia i Psicologia
- Graduats en Educació Infantil i Educació Primària
Titulacions amb complements formatius:
- Graduats en Educació Social i Treball Social
- Altres titulats universitaris amb experiència professional acreditada en l'àmbit de la intervenció psicopedagògica
- Estudiants amb titulacions superiors equivalents obtingudes en altres països.
Complements de formació:
- Psicologia del desenvolupament
- Teoria, història i contextos educatius
- Atenció a la diversitat
- Psicologia del desenvolupament (0-6)
- Organització del espai escolar, materials i habilitats docents I
- Psicologia de l’educació i del aprenentatge (0-6)
- Estratègies didàctiques per a la educació inclusiva.
- Psicobiologia del desenvolupament humà.
- Psicologia de la personalitat
- Avaluació psicològica
- Avaluació i intervenció psicosocial.
- Intervenció amb persones en risc d’exclusió social.
Reconeixement i convalidació d'assignatures
La comissió d'estudis del màster podrà reconèixer crèdits del màster en funció de l'experiència professional reconeguda i avaluada a través del balanç de competències o per acreditació de postgrau o per títols propis equivalents a postgraus fins a un màxim d'un 15% de la càrrega lectiva del màster:
- Formació acadèmica: grau i/o màsters.
- Expedient acadèmic.
- Experiència professional relacionada amb el màster.
- Nivell d'anglès.
- Entrevista personal.