| Vocabulario emocional de alumnos de educación primaria | 2023 | Ricart, M.; Coronel, M.; Solé Llussà, A.; Ros Morente, A.; Bisquerra, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | ¿La consciencia emocional conduce a la resiliencia? Diferencias en función del sexo en la adolescencia. | 2023 | Garcia Blanc, N.; Morera, F.S.; Ros Morente, A.; Guiu, G.F. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Influence of anger management and emotional skills on self-esteem in pre-adolescents and their relationship with emotional control and psychological well-being. | 2023 | Estrada Fernández, X.; Ros Morente, A.; Alsinet Mora, C. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Happy Software: An interactive program based on an emotion management model for assertive conflict resolution | 2023 | Filella, G.; Ros Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | El uso del vocabulario emocional: un análisis a través de distintas etapas educativas | 2023 | Ros Morente, A.; Farre, M.; Filella, G.; Garcia Blanc, N.; Gomis, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Study of emotional skills in a sample of students and workers. | 2022 | Ros Morente, A.; Coronel, M.; Filella, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Vocabulario emocional de los jóvenes | 2022 | Gomis, R.; Garcia Blanc, N.; Filella, G.; Ros Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Vocabulario emocional y casos de cyberbullying en alumnado universitario | 2022 | Teixiné, Judit; Priego, Maria; Garcia Blanc, Núria; Ros Morente, Agnès | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Analysis of the emotional vocabulary in a group of secondary education students | 2022 | Ros Morente, A., Coronel, M.; Ricard Aranda, M.; Solé Llussà, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | El vocabulario emocional y la ira en estudiantes españoles: diferencias por curso y género | 2022 | Garcia Blanc, N., Joana, A.; Gomis Cañellas, R.; Ros Morente, A.; Filella Guiu, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Programa gamificado para la gestión emocional en educación primaria. | 2021 | Pérez, N.; Ros Morente, A.; López, E. | Acta congrés | 
                    
                    
                        | Las competencias emocionales del alumnado de primer ciclo de educación primaria. | 2021 | López, E.; Ros Morente, A.; Filella, G. | Acta congrés | 
                    
                    
                        | Resultados de la aplicación de un videojuego de gestión emocional en educación secundaria (Happy 12-16) | 2021 | Ros Morente, A.; Garcia, N.; Raquel, G.; López, E.; Pérez, N.; Filella, G. | Acta congrés | 
                    
                    
                        | Mindfulness and Next-Generation Members of Family Firms: A Source for Sustainability | 2021 | Arzubiaga, U.; Plana Farran, M.; Ros Morente, A.; Joana, A.; Solé, S. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The Assertive Resolution of Conflicts in School With a Gamified Emotion Education Program. | 2020 | Filella, G.; Ros Morente; A.; Oriol, X.; March Llanes, J. | Capítol de llibre d'investigació | 
                    
                    
                        | Análisis de la relación entre competencias emocionales, satisfacción y acoso escolar en una muestra de estudiantes deportistas. | 2020 | Farré, M.; Ros-Morente. A.; Filella, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Cognitive Training with Modern Board and Card Games in Healthy Older Adults: Two Randomized Controlled Trials | 2020 | Estrada Plana, V.; Montanera, R.; Ibarz Estruga, A.; March Llanes, J.; Vita Barrull, N.; Guzmán, N.; Ros Morente,A.; Ayesa,R.; Moya Higueras, J. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Competencias emocionales en estudiantes universitarios. | 2020 | Coronel, M.; Ros-Morente. A; Gallizo, J. L. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | El proceso de gestión emocional: investigación, aplicación y evaluación. | 2020 | Garcia Blanc, N.; Gomis, R., Filella, G., Ros Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Los programas de educación emocional happy 8-12 and happy 12-16. Evaluación de su impacto en las emociones y el bienestar. | 2019 | Cabello, E.; Pérez, N.; Ros-Morente, A.; Filella, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Beyond music: Emotional skills and its development in young adults in choirs and bands | 2019 | Ros-Morente, A.; Oriola-Requena, S.; Gustems-Carnicer, J.; Filella, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | The Assertive Resolution of Conflicts in School With a Gamified Emotion Education Program | 2018 | Gemma Filella; Agnès Ros-Morente; Xavier Oriol; Jaume March-Llanes | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Analysis of the Effects of two Gamified Emotional Education Software's in Emotional and Well-being Variables in Spanish Children and Adolescents | 2018 | Cabello, E.; Filella, G.; Ros Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | An examination of the relationship between emotional intelligence, positive affect and character strengths and virtues | 2018 | Ros, Agnès; Alsinet, Carles; Torrelles, Cristina; Blasco, Ana; Jordana, Norma | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Anàlisi de la habilitades emocionals en Infantil | 2018 | Teixiné, J; López, E; Filella, G; Ros-Morente, A. | Article en premsa | 
                    
                    
                        | The study of character strengths and life satisfaction: A comparison between affective-component and cognitive-component traits | 2018 | Blasco Belled, A.; Alsinet, C. ; Torrelles Nadal, C.; Ros Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Conflicts among peers in the playground in a group of Spanish elementary schools | 2018 | Ros Morente, A.; Cabasés, M. A..; Filella, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Estado de la cuestión de la educación emocional en las universidades españolas. | 2017 | Bisquerra, R; Filella, G; Ros - Morente, A; Teixiné, J. | Article en premsa | 
                    
                    
                        | Analysis of the relationship between Emotional Competences, Self-esteem, Classroom Climate, Academic Achievement, and level of Well-being in a sample of students of Primary Education | 2017 | Ros-Morente, A.; Filella, G; Pérez, N.; Ribes, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | La resolución asertiva de conflictos con un programa de educación emocional. | 2017 | Rueda, P.; Filella, G.; Ros-Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Los programas de educación emocional Happy 8-12 y Happy 12-16 para la resolución asertiva de conflictos en niños y adolescentes. | 2017 | Rueda, P.; Cabello, E.; Filella, G.; Ros-Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Análisis de necesidades de las familias con hijos e hijas con necesidades educativas especiales | 2017 | Ros-Morente, A; Teixiné, J; Fiella, G. | Article en premsa | 
                    
                    
                        | Análisis de la relación entre competencias emocionales, autoestima, clima de aula, rendimiento académico y nivel de bienestar en educación primaria | 2017 | Ros Morente, A.; Filella, G.; Pérez, N.; Ribes, R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Análisis de conflictos entre iguales en las escuelas de Educación Primaria. | 2016 | Filella,G.; Ros-Morente,A.,Rueda,P.,Solano,A. y Minguella,E. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Evaluación del programa de Educación Emocional 'Happy 8-12' para la resolución asertiva de los conflictos entre iguales | 2016 | Filella, G.; Cabello, E.; Pérez-Escoda, N.; Ros-Morente, A. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Appraisal and emotion regulation in anger situations: Differences between Spanish and Romanian women | 2016 | Filella Guiu, G.; Ros-Morente, A.; Oriol Granado, X.; Adina Ignat, A.; Clipa, O. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Symptoms and Etiological Attribution: A Cross-Sectional Study in Mexican Outpatients with Psychosis and Their Relatives. | 2016 | Gómez-de-Regil, L.; Ros-Morente, A.; Rodríguez-Hansen, G. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Association Between Attachment Prototypes and Schizotypy Dimensions in Two Independent Non-Clinical Samples of Spanish and American Adults | 2013 | Sheinbaum, T.; Bedoya, E.; Ros-Morente, A.; Kwapil, T.R.; Barrantes-Vidal, N. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Factor Invariance of Psychometric Schizotypy in Spanish and American Samples. | 2012 | Kwapil, T.R.; Ros-Morente, A.; Silvia, P.J.; Barrantes-Vidal, N. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Process of adaptation to Spanish of the Community Assessment of Psychic Experiences (CAPE) [Proceso de Adapatación de al Castellano de la Escala de Evaluación Comunitaria de Experiencias Psíquicas (CA | 2011 | Ros-Morente, A.; Vilagrà-Ruiz, R.; Rodriguez-Hansen, G.; Wigman, J.T.; Barrantes-Vidal, N. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Depressive temperament mediates the association between self-reported trauma and positive psychotic-like experiences in non-clinical young adults | 2010 | Ros-Morente, A.; Barrantes-Vidal, N.; Kwapil, T.R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Trauma and affective temperaments in a nonclinical sample of young adults | 2010 | Ros-Morente, A.; Barrantes-Vidal, N.; Kwapil, T.R. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | Adaptation of the Wisconsin Scales of Psychosis Proneness to Spanish [Proceso de adaptación al castellano de las Escalas de Vulnerabilidad a las Psicosis de Wisconsin] | 2010 | Ros-Morente, A.; Rodríguez-Hansen, G.; Vilagrà-Ruiz, R.; Kwapil, T.R.; Barrantes-Vidal, N. | Article d'investigació | 
                    
                    
                        | An Examination of Neuroticism as a Moderating Factor in the Association of Positive and Negative Schizotypy with Psychopathology in a Non-Clinical Sample | 2009 | Barrantes-Vidal, N.; Ros-Morente, A.; Kwapil, T.R. | Article d'investigació |